Kanały – podstawa analizy
Nim przejdę do jakichkolwiek porad, zachęcam niekorzystających z kanałów, do zapoznania się z tematem. Kanały pozwalają identyfikować reklamę i oceniać jej skuteczność. Umieszczając przykładowo 2 reklamy na stronie możemy im dodać kanały gora.strona.pl i srodek.strona.pl, eksperymentować z kolorami, formatem i położeniem. W raportach zobaczymy, w którą ludzie częściej klikają i która przynosi większe zyski. Mniej wydajną reklamę będziemy mogli przenieść, albo upodobnić do popularniejszej.
Formaty i położenie
Wielkość reklamy i jej umiejscowienie na stronie ma spore znaczenie. Empirycznie doszedłem do wniosku, że najlepsze ustawienie to dwa duże prostokąty (336x280 lub 300x250) w części właściwej strony – jeden na początku artykułu, drugi w środku. Kombinacje pozostałych formatów i położeń reklam, nie przynosiły tak dobrych efektów, jednak zawsze możesz skonfrontować ten z innymi schematami.
Kolory
W poradniku Google wymienia się trzy opcje kolorystyki reklam:
- Stapiające się – tło boksu i obramowanie powinny być takie jak tło sekcji gdzie się pojawiają, tytuł powinien mieć kolor linków strony, podobnie tekst.
- Dopełniające – tło i obramowanie powinno mieć kolor występujący na stronie, ale inny niż w miejscu, w którym wstawiamy reklamę.
- Kontrastujące – sugerowane dla witryn o ciemnym tle. Tło i obramowanie powinno się odróżniać od obecnego na stronie.
Najczęściej korzystam z reklam stapiających się, z modyfikacją, polegającą na zwiększeniu intensywności koloru tytułu (kolor żywszy od pozostałych linków), klikalność po jej wprowadzeniu delikatnie się poprawiła. Przydatne może się okazać narzędzie do dobierania kolorów.