drzweko

Kanały – podstawa analizy

Nim przejdę do jakichkolwiek porad, zachęcam niekorzystających z kanałów, do zapoznania się z tematem. Kanały pozwalają identyfikować reklamę i oceniać jej skuteczność. Umieszczając przykładowo 2 reklamy na stronie możemy im dodać kanały gora.strona.pl i srodek.strona.pl, eksperymentować z kolorami, formatem i położeniem. W raportach zobaczymy, w którą ludzie częściej klikają i która przynosi większe zyski. Mniej wydajną reklamę będziemy mogli przenieść, albo upodobnić do popularniejszej.

Formaty i położenie

Wielkość reklamy i jej umiejscowienie na stronie ma spore znaczenie. Empirycznie doszedłem do wniosku, że najlepsze ustawienie to dwa duże prostokąty (336x280 lub 300x250) w części właściwej strony – jeden na początku artykułu, drugi w środku. Kombinacje pozostałych formatów i położeń reklam, nie przynosiły tak dobrych efektów, jednak zawsze możesz skonfrontować ten z innymi schematami.

Kolory

W poradniku Google wymienia się trzy opcje kolorystyki reklam:

Najczęściej korzystam z reklam stapiających się, z modyfikacją, polegającą na zwiększeniu intensywności koloru tytułu (kolor żywszy od pozostałych linków), klikalność po jej wprowadzeniu delikatnie się poprawiła. Przydatne może się okazać narzędzie do dobierania kolorów.

Copyright © reklama.flink.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone.