drzweko

Co na początek?

Google udostępnia wskazówki dla webmasterów, z którymi na początku powinniśmy się zapoznać. Kolejnym krokiem jest zarejestrowanie się w centrum dla webmasterów, gdzie możemy zgłosić mapy stron i obserwować błędy i sugestie.

Optymalizacja kodu

Warto zoptymalizować kod i treść strony zgodnie z powyższymi wytycznymi. Jeśli strona jest poprawnie napisana, nie jest to wielka sztuka. Niestety niewiele stron spełnia ten warunek. Jeśli nie mamy wiedzy w tym zakresie ani czasu możemy wynająć kogoś, kto się zna i dostosuje nam stronę do wymagań.

Ważna rzeczą jest zróżnicowanie title, czyli tego, co mamy w niebieskim pasku na górze przeglądarki, a co w Google pełni rolę tytułu. Tytuł nie powinien być zbyt długi i upchany słowami kluczowymi. Najlepiej jest zastosować stałą część NazwaFirmy a następnie dwa trzy słowa do podstrony, na której jesteśmy.

Nie ma sensu w meta keywords czy description wpisywać więcej niż kilkanaście słów, które określają stronę. Wszelkie powtórzenia i inne metody starej szkoły mogą mieć raczej tylko negatywny skutek. Szczególnie description powinno być spójne, zwięzłe i mieć charakter ściśle informacyjny.

Obecność słów, jakie nas interesują w nagłówkach jest mile widziana. Proszę jednak zwrócić uwagę, że nagłówek to nagłówek. Wpisywanie w stopce znacznika h1 ze słowami kluczowymi i ostylowaniem go na zwykły tekst to forma spamu.

Jeśli strona obfituje w obrazki, szczególnie takie, które pełnią jakąś funkcje, powinny mieć one w atrybucie alt napisane co na nich jest napisane / co przedstawiają. Obrazki typu narożnik okna powinny mieć ten znacznik pusty. Próba wpisywania słów kluczowych, zamiast rzeczywistej zawartości to spam.

Ukrywanie tekstu, wrzucanie keywordów w komentarze, alty, title, używanie znaczników niezgodnie z przeznaczeniem w celach promocyjnych, może być interpretowane jako spam i karane banem w przeglądarce

Linkowanie wewnętrzne

Powinniśmy zadbać, aby podstrony naszej witryny były jak najlepiej połączone. Ograniczanie się do odsyłaczy wewnętrznych tylko w menu, nie służy naszej pozycji, utrudnia też niejednokrotnie poruszanie się po stronie.

Strony we flashu

Jeśli posiadamy stronę we flashu, to powinniśmy zapewnić alternatywę w formie tekstu. Nie musi to być osobna strona, można korzystając z właściwości object zagnieździć tekst z flasha, nie powinien się on jednak różnić. W przypadku np. topów we flashu i braku możliwości stworzenia alternatywy, należy umieścić np. w stopce strony linki tekstowe.

Mapa strony

Jeśli twoja witryna liczy sporo stron, dobrze jest utworzyć mapę strony. Można w tym celu skorzystać z darmowego oprogramowania, jak np. SiteMap NG. W przypadku malutkich stron szkoda zachodu.

  1. Informacje ogólne
    • Czym jest pozycjonowanie?
    • Czy opłacalne i potrzebne?
    • No a jak się nie opłaca?
    • Śledzenie efektów
  2. Pozycjonowanie na własną rękę
    • Najpierw analiza
    • Optymalizacja kodu
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Strony we flashu
    • Mapa strony

Przydatne odnośniki:

Copyright © reklama.flink.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone.